Mina mål;

Den 19 mars satte jag upp 3 mål inom träning och viktmässigt. 3 st realistiska mål att följa så idag tänkte jag göra en uppdatering med hur det har gått än så länge. 

De tre målen var dessa:
• träna på gymmet minst 3-4 dagar/ vecka. 
• köra ordentlig kondition 3 dagar/vecka, alltså med kortaste tiden på 20 min, helst så mycket jag orkar om det går att göra längre tid! 
• går ner minst 20 kg i vikt (asså inräknat de 7,4 kg jag tappat totalt än så länge så det blir 12,6 kg.) 
 

Okej vi börjar med första målet, träna på gymmet minst 3-4 dagar/vecka:
Måndag den 24 mars-söndag den 30 mars; 3 ggr.
Måndag den 31 mars-söndag 6 april; 5 ggr.
Måndag den 7 april-söndag den 13 april; 4 ggr. 
Måndag den 14 april-söndag den 20 april; 2 ggr (var på Gotland)
Måndag den 21 april-söndag den 27 april; 2 ggr.
Måndag den 28 april-söndag den 4 maj; 2 ggr.
 
Att träna på gymmet minst 3 ggr/vecka är kanske inte ett mål jag mår "dåligt" för om jag inte klarat varje vecka, vissa veckor har man helt enkelt inte tid/ork att åka till gymmet. Som när jag var på gotland, då va jag ute och sprang/tränade hemma. Veckan därefter hade jag skadat ryggen så då va det inge tal om hård träning. Förra veckan tränade jag mycket hemma då jag inte orkade åka till gymmet. Att ha som mål att gymma 3 ggr/vecka är mer för att jag ska känna själv att jag ska träna, sen om det skulle ske hemma är inte hela världen men att jag åtminstone ska kämpa för att vara på gymmet så ofta som möjligt! Vilket jag tycker att jag gör, så jag är ändå nöjd med hur det har sett ut sen jag satte upp det målet.
 

Köra kondition 3 dagar/vecka minst 20 min;
Här kan jag bara kolla från början av april eftersom jag då fixade "Preva" som ska hjälpa mig!
Måndag den 31 mars-söndag den 6 april: 71 min.
Måndag den 7 april-söndag den 13 april: 40 min. 
Måndag den 14 april-söndag den 20 april: 62 min.
Måndag den 21 april-söndag den 27 april: 48 min. 
Måndag den 28 april-söndag den 4 maj: 90 min.
 
Lite blandade resultat här också, bara två gånger jag inte klarade 60 mins "gränsen" men med tanke på hur mycket mer jag gjorde vissa andra dagar så tycker jag det kompenserar upp det hela. Annars är jag riktigt nöjd över detta målet, att jag körde 40 min den "sämsta veckan" gör mig ingenting med tanke på att jag har gått från att inte gå/springa någonting till att faktiskt göra det!
 
Gå ner minst 20 kg i vikt (asså inräknat de 7,4 kg jag tappat totalt än så länge så det blir 12,6 kg till det målet!):
När jag satte upp det här målet hade jag tappat 7,4 kg redan och hade 12,6 kg kvar till målet. I dagsläget ser det ut så här:
Jag har tappat 12,0 kg och har 8 kg kvar för att nå det här målet!
 
Jaa, här kan man väl inte vara annat än nöjd eller? ;)
 

Jag kommer definitvt har kvar målen som redan är satta men uppdaterar sista målet med att jag har 8 kg kvar istället för 12,6! :)
(Det här inlägget är mest av allt för min egna skull, för att jag ska hålla reda på målen osv)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback