Uteritten..

Uteritten idag då, först och främst så har Roffe vilat i 3 dagar pga ett sår så han hade lite för mycket energi.
När han får den energin är han rädd för massor av saker, oftast för att man får skutta lite då, så under uteritten va han antingen spänd och taktade eller helt avslappnad, och det här varierade med nån minut på varje. Han va rädd för saker hela tiden så han hoppa och skutta ganska mycket!
 
Iaf så tänkte jag bara ta upp de 4 lite större sakerna, en positiv, en kanske inte så ovanlig och två ganska jobbiga xD
Uteritten börjar med att jag nästan åker av då det helt plötsligt dyker upp en joggande människa med knallorange lysande mössa. Vilket R tyckte va skitläskigt (jag satt på långa tyglar) så han börjar göra nån sorts blandning av snurr och galoppvolt i panik haha! 
Kommer iaf iväg och då har vi det stället han vägra gå förbi i tisdags, vart riktigt stolt här för han gick förbi men skitspänd och beredd på att fly verkligen men han gick förbi på en gång!
 
Bestämmer mig för att trava då det är en fin sträcka med mjukt underlag, han tittar på allt möjligt och tar lite små halvskutt åt sidorna, haha helt plötsligt tar det tvärstopp så jag hamnar liggandes på halsen, tur för mig stod han helt stilla, men då var det en häst som dök upp bakom en sväng..
Sista stora grejen är när vi rider förbi en hage som brukar va tom(?) men idag gick det typ 4 hästar där, och de börjar galoppera och bocka bredvid oss, R blir självklart helt uppjagad och börjar studsa/galoppera på stället, vill vända om när de stannar och vill springa när de springer. När jag då bromsar går han istället ner i ett dike och vägrar gå osv, så vi va mer i diket än på vägen och när vi va på vägen studsa han och höll på som tusan!
 
Annars gick ridturen bra, vart som ni kanske förstår mest skritt men även några travsträckor och sen jobba jag lite skänkelvikningar i skritt och trav. Så förhoppningsvis har han blivit lite lugnare till imorgon!!
Haha den här texten hänger inte alls ihop men orkar inte fixa nått bättre!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback