Stallet!

Börja med att ge lunch, mocka och fixa hö åt båda hästarna. Sen tog jag in roffe och fixade honom. Red till ridhuset, herregud vad han va på tårna.. Trodde vi skulle dö där ett tag! Men i ridhuset va han faktiskt lugn.

Tränade lite på att stå stilla avslappnad vid pallen (han har lite svårt att vänta på att man ska hoppa upp) fast asså vi kanske höll på några min Max för han stod väldigt stilla dock spänd så väntade på att han skulle bli avslappnad! 

Jobbade vidare med våran "vanliga" övning. Alltså jobba volt, på den öppna delen flyttar man ut rumpan, på "kortsidan" gör man antingen halt och ryggar eller lägger en liten volt och på den slutna delen flyttar man in rumpan. Efter att ha kämpat på rejält insåg jag att jag måste ge upp med ryggningen för den vart bara skitdålig och förstörde allt annat, R vart bara jättespänd och jag kunde inte få igenom det tyvärr :/ la istället volter på båda sidorna.
Gjorde även samma sak i traven!

Ja, hade lite problem med att få igenom honom ordentligt men efter hand vart det riktigt bra! Vänster varv kändes det som han va helt igenom men höger hade en liten spärr som jag inte kunde ta mig förbi :/ 

För att kolla av att mitt antagande stämde tog jag några varv galopp på volten, vänster va skitfin, sökte sig neråt på en gång och va riktigt avslappnad! Höger va lite värre, han va lite överallt först men efter ett tag fick jag ett helt varv där han sökte sig neråt och slappnade av så då avslutade jag! 

Travade av och även där va det som sytråd i vänster varv och något mera jobb i höger då han inte ville böja kroppen, men riktigt nöjd ändå!

Red hem, fixa roffe, lämna grejer, hämta Handen, fixa honom, ge mat och fixa klart stallet för kvällen! 
Syns inte så bra men sjukt svettig häst efter passet ;





Nu har jag sagt hejdå till min storebror som åker hem och käkat middag. Duschen näst!

Update; fick höra att han inte gått sen i måndags (en uteritt igår bara)  pga att han tappat skor haha! Men isånafall var det ett riktigt grymt pass jag red, brukar inte gå så bra när han vilat mkt ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback