Stallet!

Började som vanligt med att mocka och fixa hö åt båda hästarna. Hämta roffe och fixa honom, sen red jag ut en sväng. Stötte på 3 större grejer men annars va han riktigt lugn och fin! Först och främst låg det en gran som blåst ner över vägen på backkrönet, här bestämde jag mig för att hoppa av och försöka hitta en väg runt då det inte syntes nån från ryggen på en livrädd häst ;) på slutet av turen låg det en lite mindre gran över vägen (fanns en liten glipa som man kunde gå förbi) och R vart såklart jätterädd men med massor av övertalning gick han fram och ställde sig vid den, efter att ha sniffat lite och även tagit en liten bit av den bestämde han sig för att det är ofarligt att gå förbi haha! Sen vid ett av "bostadsområdena" (det är några hus på rad) så höll nån på att hugga ner träd så det lät ju riktigt ordentligt och då vart R jättespänd och livrädd men vi kom iaf förbi :) annars gick resten bra, vart en del trav och en kort galopp! 


Fixa iordning roffe för natten, hämta häst nr 2, fixa honom för natten och sen gav jag mat o soppa o så innan jag åkte hem. Nu ska jag hoppa in i bastun, skönt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback