Bästa passet ever!

Shit idag va verkligen ett superpass! 

Från början var han lyhörd men avslappnad. Jobbade massor med att lösgöra honom och så i "uppvärmningen", sen jobba vi små volter för att få rätt i traven och en liten volt i galoppen sen variera så med korta stunder där man mest hittade rätt känsla! Även i högergalopp vart han sjukt fin, hittar nya knappar hela tiden och när ägaren är med så hittar jag skitmånga knappar så idag fick jag ihop honom rejält i galoppen och fick till en rund galopp där han faktiskt började tänka neråt lite smått på slutet!

I traven fick jag även in honom under sig rejält på vissa stunder och korta sträckor, han har ju tyvärr inte riktigt ork/muskler för att hålla en sån känsla läge utan man får till några sekunder/nån minut och sen tappas den, gäller även i höger galopp men eftersom inte han orkar hålla länge så blir man skitnöjd varje gång det sker ett litet tag! 

Så nej det är helt sjukt hur nöjd jag är, ägaren är och hästen är ;) 
Under kvällen har jag bastat, ätit tacos, kollat på lets dance samt ätit chokladdoppade jordgubbar! Mums!
Nu väntar sängen för imorgon ska jag upp skapligt tidigt :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback