Dagens ridning!

Börja med att släppa ut den andra hästen och hade kvar en Sjövild häst haha! trodde han typ skulle vara rädd för allt och hålla på men han vart rädd på sitt vanliga ställe precis utanför gården och sen var han väldigt avslappnad. 

Började med att jobba skritt med serpentiner och sen skänkelvikningar för att få han mjuk. 
Funkade riktigt bra och när jag började trava kändes han mjuk i sidorna men däremot hade han så mkt energi så han knappt kom nån vart.. 
Jobbade massor med övergångar på volt mellan skritt och trav sen ibland rida nått varv i trav osv. Sen gjorde jag samma sak i galoppen. 

När jag hade suttit och tragglat övergångar och volter kände jag mig nöjd (hade väl gått ungefär en timma då, och ja självklart fick han skrittpauser ibland) travade av på volterna längde ut tygeln något för att få han att söka ner och fram så han fick sträcka ut halsen och shit vad fin han va! Gjorde exakt det jag bad han om och hade en mjuk och fin trav i ett lugnt tempo fast med längre steg! Går inte ens att beskriva men det va helt underbart! 

Hade tragglat så sjukt mycket under ca 1 timma med honom och va helt slut så får man en sån fin häst <3

Skrittade av på hemvägen, och hör o häpna han vart bara rädd för en grej på hela vägen :o 

Väl i stallet fixa jag iordning randolf och släppte ut han, gav båda hästarna lunch. Mockade åt båda (behövde bara mocka åt R men ville va snäll så gjorde åt båda) och fixade hö åt båda! 


Lite öronbildet haha! 

Svenskan blev även inställd så inge skola idag!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback