Fotboll

Nått jag blir himla trött på är snacket om att "vi tjejer "måste" ju kolla på fotbollen med våra pojkvänner/pappor". Varför får man inte som tjej kolla på kvällens match bara för man vill? Måste man verkligen göra det för killarnas skull? Och vrf får bara dem vara intresserade? 

Jag kan erkänna att jag tycker inte det är så roligt att kolla på fotboll, men ikväll - viktig match, två av de bästa spelarna. Zlatan mot Ronaldo! Det var galet spännande säger jag! Så jag som brukar tycka det är segt tyckte det var extremt bra, och då låg jag ensam i soffan på nedervåningen. Mina föräldrar satt där uppe och kolla (jag orkade inte gå upp) men jag kollade bara för min skull, inte för någon annans!

Usch tjejer sluta trycka ner oss såhär, skärpning! Fotboll är ingen "killsport" fotboll är en neutral sport som vem som helst får kolla på/spela! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback