Första gången..

... Sen provridningen!

Äntligen efter två veckors uppehåll i ridningen fick jag åka till min nya medryttarhäst idag. 

Träffade ägaren och vi gick igenom allt som jag behöver veta (allt vi kunde komma på just nu iaf) haha! 

Sen red jag även en liten stund. Red bara i ca 30 min idag, jobbade skritt och trav på volter och serpentiner. Hon var lite stark och pigg, men lyssnade ändå tillbaka.. 
Fick ångra mig bittert när jag sa "proo" i traven för att minska lite på tempot och hästen tvärstannar.. Va bra nära på att åka av då! Haha! 

Men ja, vi har även bestämt dagar för veckan och sen imorgon tänkte jag berätta lite mer om hästen :) 

Bilden är från när vi firade pappa idag, chokladbollar och present - killer Queen biljetter :) vilket uppskattades! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback