Vart några timmar i stallet..

Hehe ja 4 och en halv för att vara exakt ;) 
Börja med att mocka och fixa hö åt  båda hästarna, gick till hagen och fotade lite innan handen fick komma in. 
Sneakpeak!


Fixade honom och red till ridhuset, va helt ensam typ halva passet sen kom det in en person! Lyx!
Jobbade iaf skänkelvikningar varierat med 8-volt i skritt och trav. I galoppen jobba jag korta och länga galoppen samt "skänkelvikningar" (vet inte vad det heter när man gör det i galopp...) bortsett från att han va pigg och lite stark så va han riktigt fin efter hand! 
Han ville typ bara galoppera fort så kan ju lova att jag fick jobba arslet av mig rent ut sagt för att samla ihop honom! Extremt jobbigt! 

Men han vart ju iaf ganska fin på slutet när jag gjorde lite skänkelvikningar och trava 8-volt så det va roligt :) 
Kom tillbaka och plocka av utrustningen, hämta andra hästen innan det vart kolsvart. Fixa H och in i boxen med gosetäcke, spola ben och så på roffe innan han också fick mystäcke och in i boxen. Fodra och la undan sakerna.

Nu ska jag äta och duscha! Kroppen är trött kan jag lova! (Btw guldstjärna till er som orka läsa allt om min stalltid)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback