Tugga grus!

Lång dag idag. Började med att mocka och fixa mat osv till båda hästarna.
Plocka in en blöt häst haha plutten. Fixade honom, satte i en brodd och red till ridhuset. Iskallt med regn/snö och blåste.. Tur man hade regnkläder iaf! 

I ridhuset va det flera hästar och lite bommar framme, men jobbade på med skänkelvikningar i skritt för att få fokus, sen börja jag jobba travvolt med fokus på böjd häst även i övergångarna. Så jag jobbade massor med övergångar i båda varven. Varvat med att jobba volt då ;) 

Tog en riktigt lång skrittpaus innan jag börja med galopp. Där jobba jag även övergångar, först med galopp halva volten och trav halva där fattningen skedde på samma ställe när den övningen kändes super så gick jag över till att fatta galopp, galoppera två-fem galoppsprång brutit av och fattat ny, sen gjorde jag så två-tre varv på volten. 

Skulle sen bara jogga av och va lite för avslappnad, han hade ju inte blivit rädd nått alls sen skritten och början av traven så då jogga vi bra lite på volt, helt plötsligt  blir han rädd, hoppar till (så han stannar jämfota) och vänder runt och travar iväg, då hade jag däremot redan trillat av så låg fint kvar på marken när han fortsatte iväg.. Men men det är sånt som händer, det va totalt mitt fel eftersom jag slappna av för mycket, och jag skada mig inte så ingen fara :) 

Hoppa bara upp och travade klart sen red jag hem igen. Väl hemma fixa jag roffe, tog in andra hästen och gav dem mat :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback