Vardagssminkning:

Tänkte visa upp mitt vardagssmink nu när bloggen ändå inte uppdateras "live".
Hehe lite fina bilder på när jag sminkar mig ;)
Börjar med själv basen, men de här produkterna använder jag inte alltid dock utan bara när jag vet att jag har lite extra tid. Då har vi en por förminskande liten kräm, en primer, en kräm man sätter under och runt ögonen och en helt vanlig ansiktskräm. 
 Den här använder jag alltid när jag har ex en finne eller bara nått litet område som är lite rött eller så för den täcker bra och jag har för mig att den inte täpper igen.
Nu kommer vi till det smink jag nästan alltid har. Först och främst ett mineralpuder från Sheer cover, jag verkligen älskar det här. Smälter in fint och täcker över röda områden eller liknande. Sen har jag en väldigt bra grundhud men ah den passar mig toppen!
Använder även Rouge eller solpuder, har jag rouge lägger jag inte särskilt mycket, blir lite mer när jag har solpuder och det här lägger jag på kindbenen!
Till mina ögonbryn använder jag den här gelen som jag fick nu senast ur glossybox, tycker den är super och vet inte hur jag klarade mig utan den haha!
Använder en tunn borste och börjar alltid med den ljusaste färgen och lägger sedan på nått lager med den lite mörkare färgen!
Sist men inte minst har vi ögonfransarna som jag oftast böjer och sedan använder jag just nu den här mascaran. 
 

Ja här har ni min vardagssminkning, händer att jag skippar vissa produkter och ibland kanske alla haha! Men oftast använder jag den här grunden. 
Min vardagsssminkning tar alltid runt 15 min, oftast inte mer än så. 
 
 
 
 

Kommentarer
Sara :) säger:

Vart har du köpt ditt Sheer Cover? :)

2014-03-05 | 12:22:33
Bloggadress: http://nattstad.se/sarahertzberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback