Work out!

Det gick jättebra på gymmet, kolla runt, snacka och sen fick jag testa några olika maskiner och övningar. Ska ta med pappa dit på fredag så han kan kolla upp sånt som inte jag gjort :) sen bestämmer vi!

Ridningen då..
Fick Wilma, dressyr.
Uppvärmningen gick skit, hon va spänd, stel och ville helst följa efter alla andra hästarna.. Vi jobbade mycket volter och skänkelvikningar och allt gick skit förutom skänkelvikning åt ena hållet.
Sen jobba vi galopp, en ganska klurig övning med volter och sånna saker (orkar inte förklara) här vart jag iaf positivt överraskad, vänster varv va hon kanon i (hon brukar knappt kunna fatta galopp och ännu mindre hålla den på volter) men nu gjorde hon en fattning direkt när jag bad, hade bjudning och med massor av stöd orkade hon hålla galoppen genom hela övningen! 
Höger varv va lite värre, hon vägra fatta galopp så sa åt henne och då körde hon en hög spark men efter det vart hon väldigt fin, fatta galopp nästan direkt och med ännu mer stöd orka hålla genom hela övningen!

så jag är missnöjd med uppvärmningen men överdrivet nöjd med galoppen, tror inte att vi nånsin lyckats med den så sjukt bra! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback