Som balsam för själen!

Idag har jag spenderat x antal timmar i stallet.
Började med att roffe vägrade bli fångad, hämta morötter och gav till den andra hästen och då minsan kom han fram och puffa på mig haha! 

Uteritten gick bra! 
R ville inte lämna gården ( va nått jäääättteeeläskigt där) men med lite övertalning går allt ;) sen va han rädd en bra bit men när jag började arbeta honom med skänkelvikningar skärpte han till sig. I skogen där underlaget va sämre jobbade vi med rak häst - ställd i nacke varierat med böjd häst. Det tyckte han va skitsvårt och rumpan åkte överallt men fortsatte stenhårt och det vart bättre och bättre! 

Ute ur skogen kunde vi sen trava på mjukare ställen och då jobba vi lite skänkelvikningar varierat med att bara gå rakt. Vart några såna travsträckor och även två kortare galopper! 

Fixade hästen, mockade, fixa maten osv och bestämde helgen med ägaren. 

Duktig idag och cyklade till och från stallet! Okej det tar typ 10 min? Men hela hemvägen är faktiskt uppförsbacke!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback