Säkerhetsväst!

Ni som känner mig eller ni som läst min blogg ett tag kanske märker att jag alltid rider med väst? Tror det bara har varit på egga jag ridit ofta utan och då bara i dressyren, hoppning eller uteritt satt den alltid på! Annars red jag nog ett pass utan på Dacke men annars har jag alltid väst.

Får ofta frågor om varför jag har det för jag är ju faktiskt 18 och jag ramlar nästan aldrig av (peppar peppar). Så jag tänkte ta och skriva min åsikt om väst! 

Först och främst så har jag ridit med väst sen jag va typ 10-11? då min mamma tvinga mig att ha den! Hatade västen! Men efter hand började jag acceptera den och idag känner jag mig nästan osäker utan den. Min största anledning är faktiskt min mamma <3 min mamma är rädd för hästar och extremt rädd för att jag ska skada mig i samband med dessa djur, tror hon helst skulle packa in mig i bubbelplast haha! Nej men jag vet att min mamma kan känna sig lite tryggare av tanken på att jag har den här västen och om jag kan ge det åt min mamma så gör jag det! 

Sen skulle jag kunna säga att en sån enkel sak som väst skulle kanske kunna rädda mitt liv! Om jag ramlar av och har väst kan den garanterat skydda mig från ryggskador och liknande ifall hästen skulle trampa på mig, bara det gör det värt för mig att sätta på mig västen! 

Sen vet jag att folk tycker att det är stelt eller man rider sämre osv osv, jag har bara en sak att säga om det; köp en smidigare väst! Jag har en väst som jag är helnöjd med, inge stelt utan följer med smidigt i rörelser så den stör mig aldrig! 

Att rida utan väst för mig är som att rida utan hjälm, jag skulle aldrig någonsin sätta mig i sadeln utan hjälm och västen ger mig en säkerhet så därför undviker jag att rida utan den!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback