Ridningen...

... Gick ? 
Ja alltså vad ska man säga egentligen, men får nog ändå säga att det gick väldigt bra! 
Vi jobbade med skänkelvikningar på spåret och sen ut i en galopp på volt. Hade Wilma btw! 

I vänster varv vart hon superfin, så fort hon slutade bråka och börja göra som jag bad (tog bara 2-3 ggr) så börja hon sänka huvudet och vara väldigt fin! Lite problem med galoppfattningarna men det gick iaf (till största del mitt fel då jag är otroligt dålig på att göra en fattning och sen blir jag stressad när de andra kmr bakom mig och då blire kaos!) 

Höger varv då.. Kaos!! W typ stängde av och oavsett vad jag gjorde så vägrade hon göra skänkelvikningar, frustrerande!! Som mest kanske hon gjorde 4-5 steg och sen stängde av. Galoppen då? Ja fattningarna gick skit (fortfarande mest mitt fel) och sen själva galoppen gick helt ok. 

Travade av lite på volter och här va hon väldigt fin med kontakt och form osv, släppte på slutet innertygel för att kolla om hon behöll formen och det gjorde hon ett helt varv innan vi sakta av! 
Bästa passet av dessa tre dressyrer vi haft nu hittills. Första lektionen gick ju uppvärmningen skit men galoppen va klockren! Andra va allt bara skit och absolut ingenting fungerade och så nu idag när hon va fin nästan hela tiden! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback