Det här tycker jag man ska tänka på när man ska träna;

Först och främst, VARFÖR ska du träna? Gör du det för att din omgivning tränar? Eller för att bygga synliga muskler/bli starkare? Eller för att gå ner i vikt? Eller kanske för alla dessa anledningar jag nämt? 

Jag tycker att man ska träna nån form som man tycker är roligt, du ska inte behöva tvinga dig att träna utan du ska vilja träna!

Så när du väl bestämt varför du ska träna och vad du vill träna skulle jag börja med att googla runt, diskutera med andra som tränar eller kanske gå till gymmets tränare (om du ex tränar på gym) och prata om vad dina mål är och hur du ska uppnå dem, vad du ska tänka på osv. 
Så du tränar på rätt sätt efter vad du har för mål.

Jag tillexempel tränar på gym men ska snart börja träna pass också, jag tränar för att först och främst bli smal men även för att bli stark. Därför försöker jag alltid göra nån sorts kondition (har dålig kondis så blir ju inte så mycket men åtminstone någonting) och sen tränar jag styrka för olika muskler.

Tycker det är viktigt att ha nån som hjälper dig med övningar och ser till så du gör rätt de första gångerna, för om nån har visat och hjälpt dig kommer du troligtvis kunna klara det själv sen! 

Sist av allt tänkte jag ta upp hur ofta jag tycker man ska träna. Jag själv mår bäst av att träna ofta för annars blir jag trött i hjärnan och får för mycket energi i kroppen, alltså mår jag bättre. Jag har som mål att träna minst 5 dagar i veckan (vissa veckor blir det såklart mindre) men då får jag åtminstone en eller 2 vilodagar så musklerna får återhämtas. Har för mig att det tar 48 h för musklerna att återhämta sig? (Inte säker bara gissar!!!!) men magen återhämtar sig snabbare. Så man bör alltså inte träna för hårt eller för mycket och tänka på att kroppen behöver en vilodag så den får återhämta sig! 
Och glöm inte träning är bra för kroppen, du kommer garanterat att må mycket bättre av regelbunden träning! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback